Прочетен: 450 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.09 06:43
Ярък пример за дезинформационна кампания и нейните последици
Най-вече нека се съсредоточим върху друг аспект от дискусията на д-р Чолакян, където той описва как се извършва дезинформация и клевета в днешно време и дава ясен пример за това.
Експертът описва инцидент, свързан с дезинформационна кампания срещу организация, с която се е сблъскал преди много години. Той споделя история от времето, когато си е сътрудничил с независима група учени, фокусирана върху изучаването на изменението на климата. Той си спомня, че в онези ранни дни, преди интернет да стане широко използван, провеждането на важните им изследвания е включвало събирането на голямо количество информация и те са имали нужда от помощ за това.
В резултат на това доброволци от различни държави се събраха, за да помогнат при събирането на информация и анализа на данните. Постепенно тази група доброволци се превърна в голямо международно движение, което по-късно получи името АЛЛАТРА. Броят на доброволците нарасна значително и сега движението присъства в 180 държави, като обединява учени, изследователи и ентусиасти, посветени на изследването на климата и намирането на решения за него. Понастоящем седалището им се намира в САЩ.
Както научаваме от Егон Чолакян: Чрез своите социално значими изследователски проекти доброволците на АЛЛАТРА са допринесли и продължават да допринасят съществено за постигането на основните цели на ООН, насочени към създаването на устойчиво бъдеще за цялото човечество.
Доброволците на това движение действат напълно независимо, в рамките на закона, като спазват всички приложими правни норми и принципи. В днешната действителност дейността на доброволците на АЛЛАТРА служи като ярък пример за истинско демократично сътрудничество и въплъщение на гражданска отговорност.
Случаят с клеветническата кампания на АЛЛАТРА заслужава внимание, тъй като показва докъде могат да стигнат медиите в опита си да опетнят репутацията на организация, която действително допринася за решаването на глобалната климатична криза и защитава демократичните ценности. Както разяснява Егон Чолакян, с помощта на антикултови групи, които са специализирани в уронване на репутацията на лица и организации, АЛЛАТРА умишлено е обявена за култ и секта, което води до преследване на нейните членове.
Особено внимание заслужава фактът, че в антикултистките среди, които често са критикувани, че имат пронацистки и протерористични възгледи, е обичайно да обявяват за секта онези, които не харесват. По време на конференциите си те дори са наричали Украйна секта, а целия Европейски съюз - секта. В случая с АЛЛАТРА обаче тези групи стигнаха още по-далеч, като се опитаха напълно да я обезличат и да дискредитират нейните изследвания.
Егон Чолакян представя подробен разказ за десетгодишното разследване на кампанията за дезинформация и несправедливото преследване на доброволците на АЛЛАТРА. Разследването разкрива сложни схеми за манипулиране на медиите и създаване на фалшиво съдържание, като клеветнически статии, блогове, видеоклипове и други, които нанасят огромни вреди на много хора. Помислете за това: над 600 клеветнически публикации са били насочени срещу международната организация АЛЛАТРА на обща стойност над 200 млн. долара!
Съществено важно е да се разбере, че клеветническото съдържание, разпространено чрез медиите, е причинило огромни страдания на доброволците. Някои от тях загубиха работата си заради клеветническата кампания, а други бяха изправени пред социално отхвърляне. Невинни хора станаха жертви на омраза единствено заради клеветнически кампании. Това подчертава влиянието и силата на дезинформацията и показва, че всяка общност или група може да стане жертва на такива кампании и да пострада от последствията.
Съзидателното общество и новите технолог...
Съзидателното общество: активирането на ...
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 1146 МИСЛИ за времето, ...
РАЗДЕЛЕНИЕТО МЕЖДУ АМЕРИКАНЦИТЕ...